Okei, tämä asia on häirinnyt nyt sen verran kauan että pakko päästä jonnekin valittamaan asiasta. Olen töissä, joten ei ole mahdollista laittaa tätä kuvallisesti. (Ai miten niin en keskity olennaiseen? Köh.) Tekstiä luvassa siis, lukekaa jos jaksatte. Tai no kamalaa valitusta tämä on, sori jo etukäteen.

Olen kyllästynyt siihen miten ihmiset eivät osaa keskustella. Tämä koskee lähinnä juttelua erilaisissa chateissa ja mesessä, livenä on yleensä vähän eri juttu. Ensin pyydetään mese ja sitten ei edes tulla juttelemaan. Ja jos minä aloitan keskustelun, toinen ei jatka, vaan jättää keskustelun ylläpitämisen minulle. Miksi on niin vaikeaa jatkaa keskustelua? Jos esittämääni kysymykseen vastataan vaan jollain hymiöllä, ei siihen voi enää sanoa mitään. Argh.

Okei, ymmärrän jos toinen on kiireinen eikä ole aikaa vastailla kunnolla. Mutta silloinkin voisi mainita että sori on vähän kiire. Tai jos on hirveä kiire, niin mitä hittoa sitten tekee mesessä? Tai vaihtoehtoisesti laittaisi tilakseen POISSA tai VARATTU tai jotain. Jos kirjaudun meseen, enkä ole määritellyt tilaani varatuksi, yms. yleensä haluan jutella, ja olen iloinen jos joku tulee juttelemaan. En koskaan häiritse varattuja ihmisiä.

Vastakohtaisesti taas on ihmisiä jotka puhuvat vain itsestään, eivätkä ole vähääkään kiinnostuneita siitä mitä sinä sanot. Keskustelun pitäisi olla molemminpuolista, kaikki osapuolet kuuntelevat toisiaan ja osallistuvat keskusteluun. Muuten se on yksinpuhelua. Okei, kaikki jutut ei välttämättä kiinnosta kaikkia, mutta aina voi vaihtaa aihetta ja jutella jostain kiinnostavammasta. Ei se ole niin vaikeaa.

Tämä ei siis todellakaan koske kaikkia mesekavereitani, on minulla ollut varsin mielenkiintoisiakin keskusteluja ihmisten kanssa. Kiitokset heille. Enkä ala ketään suoranaisesti syyttämään, ihan tälleen yleisesti valitan. Onko kukaan muu huomannut samaa ilmiötä? : / En usko että olen ainoa jota tämä asia häiritsee.

Joo, pääsinpäs vaahtoamaan. Arvostan jos joku jaksoi tämänkin lukea :'3